۱۳۸۹ خرداد ۱۵, شنبه

دلم برای فیلم های علی حاتمی و بیضایی و تقوایی تنگ شده...!

وقتی اکثر ادمهای جامعه ما غمزده و ملول هستند و خندیدن از ته دل برای اونا تبدیل به ارزو شده یه عده ادمای نون به نرخ روز خوربه ظاهر هنرمند به جای اینکه به فکر راه چاره اساسی برای درمان این افسردگی همه گیر شوند به فکر ماهی گیری از اب گل الود هستن...! ساخت روز افزون فیلم های سطحی ابکی مبتذل سینمای ایران رو داره رو به نابودی میبره...! خوب شد مهران غفوریان هم از لاک خودش بیرون اومد تا این حلقه ابتذال کامل بشه....!



روزگاری از دیدن فیلم های هندی بیزار بودم و عقیده داشتم اکثر فیلم های هندی به شعور و شخصیت مخاطب توهین میکنه و در واقع مخاطب خود رو یه ادم کودن و عقب مانده ذهنی فرض میکنه که میتونه همه چی به خوردش بده....! الان هم سینمای ایران پر شده از اینگونه فیلم ها ی ابکی که تشکیل شده از چار تا دماغ عمل کرده و چند تا لب غنچه قرمزو ال ناز و تن نازو شهنازو دو سه تا بچه خوشگل با عینک دودی و موهای دمب اسبی و چند تا ادم مسخره لوده شب تو اب نمک خوابیده....! حالا اگه احمد پور مخبر هم لابلای فیلم بیخود و بیجهت بزنه زیر اواز و از جواد یساری یا داوود مقامی بخونه و یا بشکن بزنه بگه کیش و مات عفت خانوم....! کیش و مات عفت خانوم دیگه چه بهتر ...! فیلم نامه دیگه میخواد چیکار...؟ هزار هزار فیلم فارسی و هندی قدیمی هست که میشه از روش کپی کرد...کارگردان واسه چی...؟ اخر فیلمم چجوری تموم بشه مهم نیست که دیگه .... اهنگ بادا بادا مبارک و یه اواز خر در چمنی با ریتم نیناش ناش غر در کمری کفایت میکنه...!



قدیما بازیگرا اول فیلم نامه رو میخوندن و میپرسیدن کارگردان کیه بعد تصمیم میگرفتن که در اون فیلم بازی کنن یا نه .... حالا وقتی به اقای علی صادقی میگن تو چه فیلمایی بازی میکنی میگه توی فیلمی که بیشتر پول بدن...نه فیلمنامه براش مهمه نه کارگردان...فقط پول...! اصن شاید من حسودم که این حرفا رو میزنم... شاید اگه نمک علی صادقی یا خوشگلی گلزار یا لبای الناز و دماغ بهنوش رو داشتم جریان فرق میکرد الان...یا افتاده بودم دنبال دوتا خواهر خوشگل و ملوس یا نشسته بودم شیر و عسل میخوردم یا با حلقه ازدواجم بازی میکردم و با لب و دهنم عشوه میومدم....!

دلم برای فیلم های علی حاتمی و بیضایی و تقوایی تنگ شده...و البته برای خیلی چیزهای دیگر که حکم کیمیا رو پیدا کرده اینروزها....!!
.........................................................................................


دوستی در کامنت ها اظهار کردن نگاه غیر کارشناسانه ای داشتم و اینکه قیاس فیلم های ابکی و به اصطلاح طنز امروز با فیلم های قبل از انقلاب اصلا کار درستی نیست...خدمت ایشون عرض میکنم بنده در این نوشته مساله رو کارشناسانه بررسی نکردم چون صلاحیت اینکار رو ندارم و البته قیاسی هم انجام ندادم... من به عنوان یک تماشاگر نظر خودم رو گفتم فقط...!!

۱۱ نظر:

  1. بله فیلمهای خاطره انگیز حاتمی و گنجینه فیلنامه های تاریخی او بخصوص سریال هزاردستان

    پاسخحذف
  2. و فیلمهای متفاوت بیضایی چه قبل از انقلاب (رگبار - غریبه و مه - و ...) و چه بعد از انقلاب

    پاسخحذف
  3. و اما وجود فیلمهای آبکی هم برای جماعتی که خسته از واقعیتهای زندگی هستند چه اشکالی دارد!!؟

    پاسخحذف
  4. درست هست که الناز فیلم‌های در پیتی بازی می‌کنه، ولی من قربون اون لب‌های خوشکلش می‌رم.

    پاسخحذف
  5. دوست عزيز واقعا نگاه ناكارشناسانه و نا عادلانه اي به قضيه انداختي.
    واقعا قياس فيلم هاي طنز امروز و فيلمفارسي قبل از انقلاب قياس غلط و بيماري است...
    آقا صد رحمت به همون فيلمفارسي هاي قبل انقلاب كه هم از لحاظ تكنيك و ساختار يه سر و گردن بالاتر از اين خزعبلات بود هم حداقل پيامي كه فيلم داشت جذابتر بود.
    حداقل اون فييلما در راستاي ترويج جوانمردي و رادمردي بود.اين آشغالاي امروز چي كه فقط كلك و پشت هم اندازي و د*ي*و*س*ي ترويج مي كنن.
    البته كه همه چيزمون بايد به همه چيزمون بياد...

    پاسخحذف
  6. لعنت به اون سیاست گذارایی که تمام تلاش شون در جهت تنزل فرهنگ و شعور مردمه. لعنت به همه اونایی که به خاطر حجم بزرگ بی فرهنگی و بی دانشی خودشون، بقیه رو هم بی فرهنگ و بی دانش می خوان. دل خیلی ها برای اون روزای خوب تنگ شده.

    پاسخحذف
  7. آقای فرهاد عزیز،
    بطور کلی همه ی اینگونه فیلمها را اعم از طنز امروز یا فيلمفارسي قبل از انقلاب رامیتوان در یک ژانر دسته بندی کرد. هدف همه ی آنها صرفن گذران وقت بینندگان با کمترین سرمایه است و مسایل فرهنگی بطور اخص حتا در خواب تهیه کنندگان آنها هم جایی ندارد.
    چه بسا موضوعاتی که بخطا تعبیر میشوند و فجایع جبران ناپذیری را ببار میآورند.شاهد: نسخه ای که کارگردان در فیلم قیصر برای بینندگان خود میپیچد چیزی جز تنها به قاضی رفتن نیست و البته نقش جلاد هم به عهده ی خود بیننده است. یکی نبود آدرس دادگستری را به این کارگردان بزرگ (؟) بدهد.





















































    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++-÷÷÷÷

    پاسخحذف
  8. خوب شاتوت عزیز می گن خلایق هر چه لایق، حتما مردم این فیلم های آبگوشتی رو دوست دارن و نگاه می کنن که می سازن...

    پاسخحذف
  9. خوب شاتوت عزیز می گن خلایق هر چه لایق، حتما مردم این فیلم های آبگوشتی رو دوست دارن و نگاه می کنن که می سازن...

    پاسخحذف
  10. خوب شاتوت عزیز می گن خلایق هر چه لایق، حتما مردم این فیلم های آبگوشتی رو دوست دارن و نگاه می کنن که می سازن...

    پاسخحذف
  11. كسي كه فيلم بين باشه
    كسي كه كتاب خون باشه
    كسي كه فرهنگي باشه
    كسي كه تاريخ خون باشه
    كسي كه دلش كمي بسوزه واسه خودش
    مثل تو و من و ماها دلش خيلي وقته كه تنگ شده

    پاسخحذف

( مُو اَصَن تِوقُعی نِداشتُم که...! جنگ که تِموم رَفت موُیَم بَرگشتُم...! حالا بره مُو زوره که باتوم بُخُورُم... که بزنَن تو گوشُم...! اویَم کی...؟ چارتا بچه جنگ نِدیده...! سَهم ما هَمیه...؟ دَستِ شما درد نِکُنه...! )

Powered By Blogger