۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

میخوام دوکلوم با شما حرف بزنم اقای میر حسین...!

به عکست که نگاه میکنم ادا اصول و ژست های سیاسی در شما نمیبینم...! فکر میکنم تو اصلا از سیاست بیزاری ... فکر میکنم تو اصلا سیاستمدار نیستی اقای میر حسین...! توی جبهه که بودم وقتی پیک نامه ها رو میاورد همه ذوق زده جمع میشدیم و چشممون به دهن پیک بود که اسامی رو از روی نامه ها میخوند...! هر کسی منتظر اسم خودش بود تا ببینه نامه داره یا نه ...؟ اگه بخت یارمون بود و نامه داشتیم ذوق زده اون رو میگرفتیم میرفتیم یه گوشه ای اروم بازش میکردیم...! خط خطش رو میخوندیم و میبلعیدیم و میبوییدیم و هی اشکهامون رو پاک میکردیم تا بتونیم بقیه اش رو بخونیم...توی اون صدای سوت خمپاره و بوی باروت و تن های عرق کرده زیر بادگیرهای ضد شیمیایی بوی خونه رو از توی نامه حس میکردم...بوی تن مادر رو و بوی سیگار زر پدر...! بوی ابگوشت پیچیده در حیاط که با بوی اطلسی های باغچه و بوی یاس سفید روی دیوار قاطی شده بود...دلم هوای خونه رو میکرد و بغض امونم نمیداد...! اونجا فقط خون بود و اتش و گلوله و بوی نعش که خروار خروار گلاب هم نمیتونست اون رو از بین ببره ..! و بلندگوی لعنتی که هوار میزد کربلا کربلا ما داریم میاییم...!


نامه که تموم میشد خیس بود از گوله گوله اشکی که میریخت روش ... توی منطقه این نامه ها عین دوپینگ بود برای ما و حس زنده بودن دست میداد به ما جناب میر حسین..! اون نامه ها یادم میاورد که ابجی کوچیکه منتظره که داداشی از جبهه برگرده تا بپره تو بغلش ... تا یه استکان چایی بذاره جلوش بگه خسته نباشی داداشی و بپرسه پس کی جنگ تموم میشه داداش..؟ اون نامه ها بوی نون و پنیر و سبزی میداد... بوی کشک و بادنجون و صابون ابی رنگ و لاجوردی که مادر رخت میشست باهاش توی تشت...بوی زندگی میداد اقای میر حسین نه بوی مرگ...! حالا اینهمه حرف زدم تا به شما بگم بیانیه های شما هم عین همون نامه های توی جبهه میمونه برای من اقای میر حسین...بوی سبزی و طراوت میده...! بوی ازادی و زندگی میده ...! نه بوی زندان و بازداشت و باتوم و کهریزک ...! بیانیه های شما عین دوپینگ میمونه و اشک ادم رو در میاره جناب میرحسین...! همین...!

۲۶ نظر:

  1. بسیار زیبا و تاثیر گذار

    پاسخحذف
  2. i like the way you describe what Mir Hosein dose. yek hamshahri form vancouver, Canada

    پاسخحذف
  3. نکنه دوباره هوس جنگ کردی شاتوت جان!!!!؟؟؟
    باید بگم!اگه

    پاسخحذف
  4. اگه جنگ نبود پایه های استبداد محکم نمیشد و جای منطق رو شعار در کشور نمی گرفت!!!

    پاسخحذف
  5. الان هم بهتره از احساسات دوری کنیم!

    پاسخحذف
  6. ta kay ma iraniha mikhahim az adamaye mamooli rahbar besazim in chizaro pesareh 12 saleye man ham midooneh baraye man musavi booye koshtare daheye 60 va khomeini ro mideh

    پاسخحذف
  7. این وبلاگ نامه ای به خامنه ایه و نکاتی هم درباره دخترهای موسوی داره قابل توجهه :
    http://mirhoseinmusavi.wordpress.com/2009/11/01/

    پاسخحذف
  8. مهندس یک چیز دیگه است
    شما هم بهتره واقعیت رو ببینید آقای ناشناس...

    پاسخحذف
  9. دمت گرم لوتی . منم مثل تو کیف میکنم از خوندن این بیانیه ها . آرامش میده به روان آدمی

    پاسخحذف
  10. ای مسعود جان چه زیبا گفتی ! برای منی هم که جز داغ از دهه ی 60 ندارم و حتی به میر هم رای ندادم این روز ها خواندن بیانیه های مهندس ، امید به زندگی سبز تر را برایم زنده نگه میدارد1 مسعود جان چند جمله ی پایانیت حرف دل من بعد از خواندن بیانیه های اخیر میر بود! اینقدر قوی مینویسه پیش خودم میگم نکنه مهندس تو این 20 سال داشته بیانیه های این روزهارو آماده میکرده! مهندس باز و باز هم بنویس برای ما! که من رهبری چون تو را همیشه آرزو مند بودم

    پاسخحذف
  11. مهندس با این بیانیه هات بدون که به اون هدف انقلابتون دارید میرسید ! من خودم به عنوان یه جوان 20 ساله دارم جذب مرام و مسلک شما که همان ایمان پر استقامتان است می شوم ! فکر کنم بتوانم از این گزاره استقرا بر اکثر جوانان انقلاب ندیده بزنم ... و باز هم خوشا به حال ما که مردی برون آمد و مارا هم با خود به مقامی والا میبرد...برای همه چیز ممنون ای میر ما

    پاسخحذف
  12. متاسفانه 8 سال جنگ تاثیرات بدی در خیلی ها گذاشته وشاید یکی از دلایل این همه خشونت در ایران هم تاثیر بد جنگ بر سربازان و بسیجیان وباشد و عادت کردن به خون و جسد و مرده ای که در سنگر مجبور بودی چندین شب را با آن یکجا بمانی ولی بودندعزیزان و بزرگمردانی هم که قلبشان را رئوفتر کرده تا بتوانید اینقدر خوب بنگارید و مثبت باشید

    پاسخحذف
  13. اي ول پسر گل گفتي

    پاسخحذف
  14. نوشته تو هم چیزی از بیانیه های "میر" ما کم نداشت
    به همون اندازه پر امید
    به همون اندازه سبز

    پاسخحذف
  15. یاد باد آن روزگاران یاد باد
    اللهم الرزقنا توفیق شهادت فی سبیل الله
    یا حسین میر حسین

    پاسخحذف
  16. اول آذر , سالروز ترور ناجوانمردانه پروانه و داریوش فروهر ... یادشان جاودان و اندیشه شان پایدار

    پاسخحذف
  17. عجیبه به نظر من بیانیه های ایشان خالی از حس و حال و شور و به شدت تکراری است.طوری که همه ی آنها را می توان روی هم گذاشت و فرقش با هم را نفهمید. نه آنکه سبز نیستم که از هر سبزی هم سبز ترم.فقط برای ملتی که قهرمانانش موسوی و کروبی اند متاسفم.

    پاسخحذف
  18. چه مسخره ...
    نامه های اون موقع رو با این بیانیه های مزخرف یکی میکنی ؟
    اصلا قابل قیاس نیست و مقایسه ش اشتباهه !!
    میرحسین برای ازادی مردم که نمیییجنگه زرشک عزیز
    برای یه مقام 4 یا 8 ساله داره جوونا رو به خون میکشونه
    بد بحال شما که اینا رو نمیفهمین و درک نمیکنین بس که چشماتون رو تعصب کور کرده

    پاسخحذف
  19. سلام .تا حالا دو تا از یادداشت ها ی شما را خوانده ام تعجب می کنم شما جرا اصرار دارید خودتون رو جبهه رفته جلوه بدهید ؟درست است که در فضای وب از جبهه ای ها کمتر حضور فعالی دیده می شود ولی اجباری برای کارهای نظیر کار شما هم نیست

    پاسخحذف
  20. dame shoma garm, besyar khoob minevisi, yek hamvatan az vancouver

    پاسخحذف

( مُو اَصَن تِوقُعی نِداشتُم که...! جنگ که تِموم رَفت موُیَم بَرگشتُم...! حالا بره مُو زوره که باتوم بُخُورُم... که بزنَن تو گوشُم...! اویَم کی...؟ چارتا بچه جنگ نِدیده...! سَهم ما هَمیه...؟ دَستِ شما درد نِکُنه...! )

Powered By Blogger